De werkdag van Albert-Jan Zinger, Diagnose Technicus
Bakker Bedrijfswagens heeft in totaal negen vestigingen. In de vestiging Assen kunt u terecht voor onderhoud en reparaties aan uw truck, getrokken materieel, bedrijfswagen of camper. Onze monteurs voeren hier uiteenlopende reparaties, onderhoudsbeurten en verschillende wettelijke keuringen uit, zoals de Apk-keuring. In deze vestiging is Albert-Jan Zinger, vanaf oktober 2020, werkzaam in de functie Diagnose Technicus. Hij is gespecialiseerd in het merk Fiat. Om u indruk te geven hoe hij te werk gaat, hebben wij Albert-Jan een aantal vragen gesteld.
1. Hoe ziet jouw dag eruit als Diagnose Technicus?
‘Wanneer een Fiat camper of bedrijfsauto wordt aangeboden met een storing dan start ik met het uitlezen van deze storing om de klacht te kunnen lokaliseren. Vervolgens maak ik een plan van aanpak. Dit plan leg ik voor aan de klant om te kunnen komen tot een gepaste oplossing.
Zo kwam er onlangs een klant met een camper, waarvan het regelapparatuur defect bleek te zijn. Om dit te vervangen is tamelijk kostbaar. In overleg met de klant is ervoor gekozen om het onderdeel te reviseren. Bij revisie wordt het onderdeel opgeknapt, zodat het weer zo goed als nieuw is. Uiteindelijk was de klant erg tevreden met de geboden oplossing en het resultaat’.
2. Hoe ben je bij Bakker Bedrijfswagens terecht gekomen?
‘Bij mijn vorige werkgever werkte ik al veel met het merk Fiat. Ik keek uit naar een nieuwe functie en vervolgens viel me deze functie in het oog. Vanuit mijn omgeving hoorde ik positieve geluiden over Bakker Bedrijfswagens. Ik heb vervolgens een sollicitatiebrief geschreven en kwam in gesprek met Paul van der Veen, vestigingsmanager Bakker Bedrijfswagens Stadskanaal en Assen. Inmiddels werk ik hier alweer ruim een half jaar’.
3. Wat spreekt je zo aan bij Bakker Bedrijfswagens?
‘De no-nonsense mentaliteit. Wanneer klanten bij ons binnen komen dan wordt er gelijk gekeken naar een oplossing. Oftewel klanten worden adequaat geholpen. Daarnaast zijn collega’s klantvriendelijk en is het contact laagdrempelig’.
4. Waar krijg je energie van binnen je functie bij Bakker Bedrijfswagens?
‘De afwisseling vind ik erg leuk. De ene dag ben ik bezig met een lastige storing en de andere dag voer ik het onderhoud uit van een camper en maak ik deze weer gereed voor het seizoen’.
5. Waarom is de klant bij jou in goede handen?
Albert-Jan glimlacht en zegt met volle overtuiging: ‘Omdat ik verstand heb van mijn vak. Ik luister naar de behoefte van de klant en wil hieraan voldoen’.
6. Waarin onderscheidt Bakker Bedrijfswagens zich in de werkplaats?
‘Wanneer we een bedrijfsauto of camper uitlezen dan kunnen we ook gelijk zien of er vanuit Fiat updates beschikbaar zijn en of er sprake is van een zogeheten ‘terugroepactie’. Dit kunnen bijvoorbeeld onderdelen zijn, die vanuit Fiat Professional worden ‘terug geroepen’.
We hebben specialistische kennis in huis. In mijn geval betreft het specifieke kennis over de Fiat Professional. Hierdoor is het mogelijk om sneller tot een diagnose te komen, waardoor er tijd wordt bespaard en dit levert een financieel voordeel op voor de klant.
Daarnaast zijn we in de werkplaats nu al ingericht op de uitvoering van het onderhoud op elektrische bedrijfsauto’s. Wanneer deze aan de werkplaats komen, kunnen wij hierop direct anticiperen’.
7. Wat kom je zoal tegen in de werkplaats, heb je een praktijkvoorbeeld?
‘Onlangs kwam er een klant aan de werkplaats met een camper. Meneer had een luchtvering onder de camper om deze waterpas te kunnen zetten. Dit werkte niet na behoren. Hij lag hierdoor scheef in de zijn camper. Dit hebben we opgelost door alle leidingen er opnieuw onder te zetten. Momenteel heb ik nog een camper, waarvan het raam niet meer omhoog wil. Persoonlijk vind ik het erg leuk om storingen en problemen met elektronica op te lossen’.
8. Waar komen de klanten zoal vandaag?
‘De meeste klanten komen uit de regio Assen. Ook hebben we klanten uit Roden en de oosthoek’.
9. Wat zijn je ambities binnen Bakker Bedrijfswagens?
‘Ik heb het erg naar mijn zin en vind het erg leuk om mijn kwaliteiten in te kunnen zetten. Ik krijg voldoening als ik klanten tevreden kan stellen en dat ik binnen Bakker Bedrijfswagens van meerwaarde kan zijn’.
10. Hoe blijf je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in jouw vakgebied?
‘Dit doe ik door het lezen van vakbladen, zoals het AMT. Toen ik in dienst trad, heb ik online trainingen gevolgd, die werden aangeboden door Fiat Professional. Zodra het weer mogelijk is, verwacht ik een uitnodiging voor een (fysieke) training vanuit Fiat Professional voor het onderhoud van elektrische auto’s’.
11. Waar mogen we jou ’s nachts voor wakker maken?
Albert-Jan schoot in de lach en antwoorde: ‘ik kan het zo niet bedenken, ik blijf liever slapen’. In zijn vrije tijd mag Albert-Jan graag mountainbiken, maar ook daarvoor hoefden we hem niet wakker te maken.
Onderhoudsbeurt laten uitvoeren?
Wilt u onderhoud laten uitvoeren aan uw camper of bedrijfswagen neem dan contact op met een van onze vestigingen bij u in de buurt. Wij helpen u graag verder!